Založ si blog

Neberte nám slobodu

Na svete pobehujú rôzni ľudia. Niektorí si myslia, že svet patrí im, že všetko , do čoho sa pustia má zmysel a keď nie, plánujú spáchať za najbližším rohom samovraždu. Iným je všetko jedno, pretože zistili, že ten zmysel často ani nevidno. A potom tu máme tých, ktorí selektujú, čo je pre nich dôležité, snažia sa nelipnúť na zbytočných maličkostiach a žiť podľa možností čo najuspokojivejšie.

Ale čo je to žiť čo najuspokojivejšie?

Podľa mňa základom pre spokojnosť je sloboda. Sloboda rozhodnúť sa, či budeme šťastní alebo nie, lebo vonkajší svet si nevyberieme ale ten  vnútorný dokážeme formovať. Napriek tomu si myslím, že usilovať sa o absolútnu slobodu je utópia – či sa nám to páči alebo nie, už len tým, že žijeme medzi inými ľuďmi prichádzame o časť zo svojej slobody.

Môžeme byť potom slobodní?

Šíp

19.07.2013

Toľko chvíľ, chmár, netuším. Zalezená za rohom neruším. Preletí šíp, mimo mňa, skučím od bolesti. Preletí šíp, cezo mňa, už neskučím.(nedokážem) Preletí … šípa už niet, tak ako už týchto viet.

Uvidela som nebo

06.06.2013

Uvidela som nebo, nebo v úrovni mojich očí. Uvidela som ho a už sa mi hlava netočí. Uvidela som svetlo, svetlo lúčov nepoznaných. Nič nehovor, lúče myšlienok utkaných. Lúče hrejú ma, už nezoslabnú. Kráčajme spolu, majme chôdzu ladnú.

Smiech cez slzy

20.05.2013

Temnota, smiech v nej, z hrdla tónov zvučí beznádej. Už neutečiem, už nie. Nie sú to Tvoje oči, nie je to Tvoj úsmev. Ba ani Tvoje hravé reči, póza ani lev. A ty sa len hráš a hráš, padáš na mňa ako jemný dážď. Ako silný vietor ba hurikán, opäť do mojich starých rán.

Russia Ukraine

Zničme Rusom Krymský most, ozýva sa opäť z Kyjeva. Príde úder naraz zo vzduchu aj z mora?

24.04.2024 10:00

Aké zbrane by Ukrajinci potrebovali, aby udreli na most ponad Kerčský prieliv? Možno nielen rakety, ale aj bezpilotné lietadlá a námorné drony.

znásilnenie. násilie, týraná žena,

Amnesty: Situácia v oblasti ľudských práv na Slovensku sa v roku 2023 nezlepšila

24.04.2024 09:14

Slovensko ani v minulom roku neratifikovalo Istanbulský dohovor.

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6032x
Priemerná čítanosť článkov: 1508x

Autor blogu

Kategórie